• svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی اهواز - Ahvaz Office

خوزستان ، اهواز ،گلستان ، خیابان فروردین ،نبش خیابان بهمن، مجتمع پاسارگاد، طبقه 2، واحد 2 Unit 2, Floor 2, Pasargad Bldg, Corner of Bahman St, Farvardin Ave, Golestan, Ahvaz, khouzestan, IRAN

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر ، درخواست خود را ثبت نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با ما

061-33754047

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید

  • شنبه تا پنج شنبه8:30 صبح الی 17 عصر
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی اهواز - Ahvaz Office

خوزستان ، اهواز ،گلستان ، خیابان فروردین ،نبش خیابان بهمن، مجتمع پاسارگاد، طبقه 2، واحد 2 Unit 2, Floor 2, Pasargad Bldg, Corner of Bahman St, Farvardin Ave, Golestan, Ahvaz, khouzestan, IRAN

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر ، درخواست خود را ثبت نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با ما

061-33754047

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید

  • شنبه تا پنج شنبه8:30 صبح الی 17 عصر

انواع داکت و ترانک

ترانکینگ

شرکت مکاترونیک زاگرس با پرسنلی مجرب و متشکل از مهندسین و کارشناسان خبره و با سابقه مفتخر به انجام کلیه خدمات مرتبط به نصب و راه اندازی “ انواع تجهیزات شبکه می باشد ، در ادامه به معرفی یکی از زیر مجموعه های این دسته از خدمات به نام “انواع داکت و ترانک” شرکت مکاترونیک زاگرس خواهیم پرداخت.

معرفی خدمت  “انواع داکت و ترانک” :
 

معرفی داکت : 

داکت یک کانال پلاستیکی است که تنها برای عبور کابل ها یا سیم ها مورد استفاده قرار می گیرد. داکت ها در اندازه های مختلف ( اکثراٌ در محیط های مسقف) مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از افراد واژه های داکت و ترانک را معادل یک دیگر می دانند و هر کدام را به جای دیگری استفاده می کنند.
متأسفانه برخی از متخصصان شبکه و برق نیز دچار چنین اشتباهی می شوند، اما داکت تفاوت هایی اساسی با ترانک یا ترانکینگ دارد. 

معرفی ترانکینگ : 

ترانکینگ مجموعه ای از محفظه های دربسته، کانال ها، اجزا و متعلقاتی است که به منظور سیم کشی (کابل کشی) برق، شبکه های کامپیوتری، تلفن سانترال و … به کار می رود. ترانکینک ماژولار است (مهم تراین تفاوت داکت و ترانک) مسیر و فضای بوجود آمده توسط ترانکینگ باعث مرتب شدن کابل ها شده و کابل ها را در برابر صدمات فیزیکی و نویز محافظت می کند. ترانکینگ جایگزین روش های سنتتی سیم کشی شده است که غیر قابل انعطاف بودند، اجرای سیم کشی در آن ها دشوار بود و به سختی می توانستیم آن ها را گسترش یا تغییر دهیم. ترانکینگ یکی از بهترین گزینه ها جهت پیاده سازی شبکه های ساختار یافته می باشد.

انواع ترانکینگ :

ترانکینگ در انواع دیواری، دفنی و ستونی توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شود. همان‌گونه که گفته شد، مهم‌ترین مزیت ترانک ماژولار بودن آن است که باعث راحتی کاربری و دسترسی تمام کارکنان به پریزهای برق، شبکه و تلفن می‌شود و مقیاس‌پذیری خوبی دارد.

معرفی انواع ترانکینگ

ترانکینگ دیواری

از پرکاربردترین نوع ترانک‌ها می‌توان به ترانکینگ دیواری اشاره کرد. این نوع ترانک از متعلقات زیادی برخوردار است مانند: زاویه داخلی، زاویه خارجی، قطعه اتصال بدنه، قطعه اتصال درب، بست انتهای ترانک، سه‌راهی و ... . وجود این متعلقات در ترانکینگ باعث انعطاف‌پذیری در نصب شده و به زیبایی محیط کمک می‌کند. از ترانکینگ دیواری می‌توان در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری استفاده کرد. از مزایای استفاده از ترانکینگ دیواری می‌توان به جداسازی کابل‌های برق و شبکه، نصب پریزهای برق، شبکه و تلفن بر روی ترانک و امکان اضافه و کم کردن پریزها اشاره کرد. این نوع ترانک در شاخه‌های دو متری تولید می‌شود و بهترین راه برای نصب آن پیچ و رول پلاک می‌باشد.

ترانکینگ دفنی

از این نوع ترانک می‌توان برای نصب کلیه سیستم‌های برق فشار قوی و فشارضعیف، شبکه و تلفن استفاده کرد. ترانکینگ دفنی به صورت توکار و یا زیر کفی کاذب قرار می‌گیرد، به صورتی که هیچ‌گونه دیدی نسبت به سیم‌ها و کابل‌ها وجود نخواهد داشت. این نوع ترانک به صورتی در کف جای‌گذاری می‌شود که فقط درب جعبه قابل مشاهده باشد. نوع دیگر این ترانک، ترانکینگ قابل رویت می‌باشد. این نوع ترانک دفنی دارای جعبه‌هایی با قابلیت جابجایی است. از مزایای این نوع ترانکینگ می‌توان به امنیت بالای کابل‌ها، مقاومت بیشتر نسب به انواع دیگر ترانکینگ، اضافه کردن تعداد پریزها و کابل‌ها و تغییر سریع در زیرساخت اشاره کرد.ترانکینگ دفنی به دلیل کاربرد کم و قیمت بالا به صورت محدود تولید می‌شود. سایزبندی، نوع طرح و رنگ در این نوع ترانکینگ با توجه به استاندارد شرکت تولیدکننده متفاوت است. از ترانک دفنی بیشتر در زیرساخت‌های برق فشار قوی با حجم کابل بالا استفاده می‌شود.

ترانکینگ ستونی

ترانکینگ ستونی در فضاهایی مانند اتاق‌های کنفرانس، همایش‌ها، محیط‌های آموزشی و فضاهای اداری کاربرد دارد. این نوع ترانکینگ در انواع مختلف دیواری و ایستاده، در طرح‌های مکعب مستطیل و دایره‌ای و در رنگ های مختلف (بسته به تولیدکننده) تولید و عرضه می‌شود. با استفاده از ترانکینگ ستونی می‌توانید کابل‌های شبکه، تلفن و برق خود را جمع‌آوری و مدیریت نمایید. از مزایای این نوع ترانکینگ می‌توان به محافظت از کابل‌ها در اثر ضربه، پارگی و پوسیدگی، کوتاه شدن کابل‌های زیر میز کاربر و در دسترس بودن اشاره کرد. طول و اندازه ترانکینگ ستونی با توجه به استاندارد شرکت تولیدکننده متفاوت می‌باشد.

اجزاء ترانکینگ

ترانک

هرشاخه ترانک دو متر می‌باشد، ترانک‌ها به همراه درب هستند و درون هر یک از آن ها شـیارهایی جهـت ایجاد پارتیشن وجود دارد. فضای هر ترانک را می‌توان به وسیله پارتیشن، به یک تا چهار قسمت تقسیم کرداز ترانکینگ دیواری می‌توان در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری استفاده کرد. از مزایای استفاده از ترانکینگ دیواری می‌توان به جداسازی کابل‌های برق و شبکه، نصب پریزهای برق، شبکه و تلفن بر روی ترانک و امکان اضافه و کم کردن پریزها اشاره کرد. این نوع ترانک در شاخه‌های دو متری تولید می‌شود و بهترین راه برای نصب آن پیچ و رول پلاک می‌باشد.

پارتیشن

پارتیشن یکی از اجزای ترانکینگ است که مسیر عبور سیم برق، کابل شبکه و سایر سیستم‌ها را از هم جدا می‌کند. استفاده از پارتیشن باعث می‌شود که سیم‌ها و کابل‌ها (به خصوص سیم‌های برق) تداخل الکترومغناطیسی و نویز ایجاد نکنند و بر روی هم تأثیر منفی نداشته باشند.

درب ترانکینگ

بر روی هر شاخه ترانک یه درب قرار می‌گیرد که می‌تواند از نوع نرم یا سخت باشد. جدا کردن و نصب درب نرم نسبت به درب‌های سخت بسیار ساده‌تر است و حتی در صورت جدا شدن‌های مکرر نیز فرم خود را حفظ می‌کند

مسدودکننده (بست انتها)

مسدودکننده جهت بستن ابتدا و انتهای ترانک استفاده می‌شود تا هم زیباتر به نظر برسند و هم ایمنی بیشتری داشته باشند.

درزگیر

جهت اتصال دو ترانک بکار می‌رود و هنگام قرارگیری دو ترانک در امتداد هم، برای پوشاندن محل قرارگیری و همچنین اتصال آن استفاده می‌شود

زوایه داخلی

برای اتصال ترانکینگ در گوشه ۹۰ درجه داخلی دیوار بکار می‌رود

زاویه خارجی

برای متصل کردن ترانکینگ در گوشه ۹۰ درجه بیرونی دیوار بکار می‌رود.

زاویه تخت

جهت اتصال ترانکینگ بصورت قائم در یک سطح صاف بکار می‌رود.

سه راهی

برای ایجاد انشعاب در مسیر ترانکینگ استفاده می‌شود.

کادر ماژول

کادر ماژول‌ها قطعاتی هستند به بدنه ترانک متصل می‌شوند تا کلید و پریزها درون آن جای بگیرند. کادر ماژول‌ها در انواع ۲ ماژول، ۴ ماژول، ۶ ماژول و ۸ ماژول تولید می‌شوند

شرکت مکاترونیک زاگرس با ۱۴ سال سابقه از سال ۱۳۸۵ ، مفتخر به انجام کلیه خدمات ذیل ، در زمینه ی راه اندازی ” شبکه های کامپیوتری “ می باشد .

خدمات مکاترونیک زاگرس در زمینه “شبکه های کامپیوتری” :

۱- روترها و سوئیچ های سيسکو Cisco
۲- روتربردهای ميکروتيک Mikrotik Routerboard
۳- انواع سوئيچ و مدیاکانورتر صنعتی با کارکرد در دمای ۷۵ درجه سلسیوس
۴- کارت شبکه، مودم، پرينتر سرور، ماژول و …
۵- انواع کی وی ام سوئيچ KVM Switch و IPMI KVM و KVM Over Wireless
۶- انواع رک ايستاده، ديواری، تين رک و به همراه لوازم جانبی، نمايش دهنده دما و رطوبت و …
۷- کابل های شبکه با روکش و کاربردهای مختلف Cat5e, Cat6, Cat7
۸- کابل های فيبر نوری، انواع OCDF و اتصالات
۹- انواع پچ پنل، کيبل ليبل، کيبل گايد، کانکتورT ، کيستون، پچ کورد
۱۰- انواع کاتکتورهای Rj45 صنعتی به همراه گلندهای مربوطه
۱۱- انواع داکت و ترانک
۱۲- انواع کابل، مبدل های پورت تصوير VGA, HDMI, DVI, ، مبدل USB و …
۱۳- ابزارآلات شبکه و انواع تستر شبکه 

شرکت مکاترونیک زاگرس - ZMC

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ترجمه این صفحه

دیگر خدمات ما

لیست کامل خدمات