خوزستان ، اهواز ،گلستان ، خیابان فروردین ،نبش خیابان بهمن، مجتمع پاسارگاد، طبقه 2، واحد 2 Unit 2, Floor 2, Pasargad Bldg, Corner of Bahman St, Farvardin Ave, Golestan, Ahvaz, khouzestan, IRAN
برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر ، درخواست خود را ثبت نمایید.
ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید
خوزستان ، اهواز ،گلستان ، خیابان فروردین ،نبش خیابان بهمن، مجتمع پاسارگاد، طبقه 2، واحد 2 Unit 2, Floor 2, Pasargad Bldg, Corner of Bahman St, Farvardin Ave, Golestan, Ahvaz, khouzestan, IRAN
برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر ، درخواست خود را ثبت نمایید.
ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید
شرکت مکاترونیک زاگرس با پرسنلی مجرب و متشکل از مهندسین و کارشناسان خبره و با سابقه مفتخر به انجام کلیه خدمات مرتبط به نصب و راه اندازی “تجهيزات مخابراتی آنالوگ و ديجيتال VoIP” می باشد ، در ادامه به معرفی این خدمت خواهیم پرداخت.
معرفی انواع خطوط مخابراتی کابلی
یکی از مهمترین مواردی که برای راهاندازی مرکز تماس بهتر است با آن آشنایی داشته باشید، شناخت انواع خطوط تلفن است. خطوط مخابراتی به دو دسته تقسیم میشوند که در ادامه به توضیح هر یک از آنها میپردازیم:
خطوط آنالوگ
به همان خطوط معمولی گفته میشود که در منازل و شرکتها به طور روزانه با آن ها سرو کار داریم. خطوط آنالوگ به ابتداییترین حالت سیگنال را ارسال و دریافت میکنند و به صورت سینوسی توسط جریان الکتریکی روی خطوط مسی حرکت میکنند. همچنین دارای محدودیتهایی (مانند عدم امکان برنامهریزی) هستند که در خطوط دیجیتال رفع شده است.
خطوط دیجیتال
به خطوطی گفته میشود که صوت را ابتدا به دادههای دیجیتال (صفر و یک ) تبدیل میکند و سپس انتقال میدهد. در واقع خطوط دیجیتال سیگنالهای صوتی را میشکند و آن را به عدد تبدیل میکند. خطوط دیجیتال خطی هستند و می توانند خطاهایی که هنگام ارسال و دریافت سیگنال رخ میدهد را اصلاح کنند، درنتیجه در سیستمهای ارتباطی از وضوح صدای بالاتری برخوردارند.
معرفی voip :
VOIP برگرفته از عبارت Voice Over Internet Protocol است.این تکنولوژی سرویس جدیدی را ارائه می دهد که با بهره گیری از اینترنت اطلاعات صوتی را منتقل می نماید.در مقابل شبکه های تلفنی مرسوم(PSTN) که بستر آنها مدارهای سوئیچ شونده(Circuit Switching) است VOIP از شبکه مبتنی بر بسته های سوئیچ شونده(Packet Switching) استفاده می کند. شبکه های تلفنی مرسوم در طی دوران طولانی خود در اکثر مناطق جهان گسترده شده اند.
هزینه راه اندازی بسیار پایین
پیاده سازی شبکه های دیتا شامل روتر ها و سوییچ ها برای سرویس VOIP به مراتب راحت تر از شبکه های مخابراتی میباشد. همچنین سرور تلفنی در سیستم VOIP، کوچکتر، ساده تر و بسیار ارزانتر از سانترال آنالوگ است.
امکان تماس تصویری
با جایگزینی فیبرنوری FTTH با بستر سنتی و افزایش پهنای باندامکان ارائه تماس تصویری بر بستر SIP وجود دارد.
حذف آداپتور
گوشیهای IP امکان روشن شدن با POE را دارند، پس میتوان بدون آداپتور و توسط سوییچ آنها را روشن کرد.
امکان اتصال از راه دور به سیستم VOIP
در این روش موبایل، تبلت یا لپ تاپ با WiFi به IP-PBX متصل شده و با استفاده از اپلیکیشن سافت فون، خط شهری را روی کامپیوتر و موبایل میآوریم. همین امر میتواند به حذف نیاز به تلفن های VOIP و کاهش هزینه های شرکت منجر شود.
جابه جایی راحت کاربران
در سیستم تلفنی آنالوگ جابه جایی کاربران دشوار است و معمولا بسیار طول میکشد. زیرا در سیستم سنتی باید کابل ها جابجا شود. اما در VOIP شما فقط کافی است گوشی تلفن خود را جابجا کنید و به پورت شبکه دیگری وصل کنید. زیرا از بستر جدایی برای برقراری VOIP استفاده نمیکنیم و از همان بستر شبکه های کامپیوتری که در همه ی سازمانها وجود دارد استفاده میکنیم.
امکان استفاده از کنفرانس تلفنی
در فناوری VOIP به راحتی میتوان کنفرانس های تلفنی با تعداد زیادی شرکت کننده ایجاد کرد. این مزیت به دلیل استفاده از بستر شبکه (IP) است که باعث میشود بتوان به راحتی مکالمات را کپی کرد و به تمام شرکت کنندگان ارسال کرد. بنابراین بستر شبکه به راحتی و بدون نیاز به هیچگونه تجهیزات اضافی امکان استفاده از سرویس کنفرانس تلفنی را برای شما فراهم میکند.
قابلیت ارسال فکس بر روی شبکه
با این فناوری به راحتی میتوان از طریق کامپیوتر فکس ارسال کنید. معمولا یک نرم افزار ساده این کار را انجام میدهد و لازم نیست کاربران از دستگاه فکس استفاده کنند که همین موضوع باعث کاهش هزینه های کاربر در این فناوری میشود.
امنیت بالاتر VOIP
یکی از مزایای مهم سیستم VOIP امنیت بالاتر آن نسبت به سیستم های مخابراتی آنالوگ است. در سیستم VOIP کاربران باید اعتبار سنجی شوند تا بتوانند تماس برقرار کنند و به سیستم تلفنی VOIP متصل شوند. همچنین چون مکالمات از طریق بستر شبکه ارسال میشوند امکان رمزگذاری برای آنها وجود دارد. بنابراین برخلاف سیستم آنالوگ تلفنی مکالمات شما از درجه امنیت بالایی برخوردار است.
مقیاس پذیری
در سیستم VOIP به راحتی میتوان داخلی های بیشتری تعریف کرد. همچنین میتوانیم تعداد خطوط تلفن را به سادگی افزایش دهیم. برعکس سیستم آنالوگ تلفنی که ظرفیت شبکه از قبل مشخص است و به سادگی قابل افزایش نیست.
اتصال دفاتر مختلف و یکی شدن با VOIP
از مزیت های مهم فناوری VOIP این است که تنها کافی است تا گوشی های تلفن و سرور VOIP از طریق بستر شبکه به یکدیگر متصل باشند. مهم نیست این بستر شبکه اینترنت است و یا شبکه داخلی یک سازمان. به این ترتیب میتوانیم کاربران از از هر نقطه دنیا با اتصال به اینترنت به شبکه VOIP شرکت خود وصل کنیم. در هر دو صورت کاربران یک سازمان میتوانند شماره داخلی داشته باشند و از شبکه VOIP سازمان استفاده کنند.
مانیتورینگ
مانیتور کردن تماس ها و ردگیری مکالمات از ویژگی های مهم این سیستم تلفنی است. این ویژگی به شما این امکان را میدهد که بتوانید از امکانات گسترده گزارش گیری VOIP بهره ببرید. مثلا کارکرد دقیق پرسنل( مدت زمان مکالمات، شماره هایی که به آنها تماس گرفته شده، صدای ضبط شده مکالمات و …) را به تفکیک ذخیره کنید.
امکان استفاده از کنفرانس تلفنی
در فناوری VOIP به راحتی میتوان کنفرانس های تلفنی با تعداد زیادی شرکت کننده ایجاد کرد. این مزیت به دلیل استفاده از بستر شبکه (IP) است که باعث میشود بتوان به راحتی مکالمات را کپی کرد و به تمام شرکت کنندگان ارسال کرد. بنابراین بستر شبکه به راحتی و بدون نیاز به هیچگونه تجهیزات اضافی امکان استفاده از سرویس کنفرانس تلفنی را برای شما فراهم میکند.
ارتباط با CRM و اتوماسیون اداری
ارتباط سیستم تلفنی با CRM به راحتی از طریق سیستم های مبتنی بر VOIP امکان پذیر است. با اتصال CRM به سیستم تلفنی شما میتوانید برآورد و عملکرد بهتری نسبت به پایگاه داده مشتریان خود داشته باشید. همچنین میتوانید سیستم VOIP را وب سایت و فروشگاه اینترنتی خود متصل کنید.
تلفن های VoIP
کنسول ها و وسایل دیگری که برای آغاز و دریافت مکالمه استفاده می شوند
سرور های پردازش مکالمه یا PBX که برای مدیریت تمام اتصالات کنترلی VoIP به کار می روند
گیت وی های صوتی که به منظور برقراری ارتباط بین شبکه های PSTN (آنالوگ) و IP به کار می روند
شبکه های IP که بار صوتی را منتقل می کنند
شرکت مکاترونیک زاگرس با ۱۴ سال سابقه از سال ۱۳۸۵ ، مفتخر به انجام کلیه خدمات ذیل ، در زمینه ی راه اندازی سیستم ها و تجهيزات مخابراتی آنالوگ و ديجيتال VoIP می باشد .
برای آشنایی بیشتر بر روی لینک هر یک کلیک فرمایید .
۱-ارائه خدمات انواع تلفن های IP
۲- ارائه خدمات سانترال های IP PBX، سخت افزاری و نرم افزاری
۳- ارائه خدمات سرور فکس نرم افزاری و سخت افزاری
۴-ارائه گيت وی های FXO, FXS
۵- ارائه انواع تجهيزات مخابراتی (E1 Modem, DSLAM, Leased Line and XDSL Modem)
۶- نصب و راه اندازی مايکروسافت لينک
۷- تهیه و ارائه انواع گوشي های وايرلس، Dect ، تصويری، USB ، Soft Phone و کنفرانسی
برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
ترجمه این صفحه
شرکت مکاترونیک زاگرس با پرسنلی مجرب و متشکل از مهندسین و کارشناسان خبره و با سابقه مفتخر به انجام کلیه خدمات مرتبط
شرکت مکاترونیک زاگرس با پرسنلی مجرب و متشکل از مهندسین و کارشناسان خبره و با سابقه مفتخر به انجام کلیه خدمات مرتبط