• svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی اهواز - Ahvaz Office

خوزستان ، اهواز ،گلستان ، خیابان فروردین ،نبش خیابان بهمن، مجتمع پاسارگاد، طبقه 2، واحد 2 Unit 2, Floor 2, Pasargad Bldg, Corner of Bahman St, Farvardin Ave, Golestan, Ahvaz, khouzestan, IRAN

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر ، درخواست خود را ثبت نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با ما

061-33754047

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید

  • شنبه تا پنج شنبه8:30 صبح الی 17 عصر
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی اهواز - Ahvaz Office

خوزستان ، اهواز ،گلستان ، خیابان فروردین ،نبش خیابان بهمن، مجتمع پاسارگاد، طبقه 2، واحد 2 Unit 2, Floor 2, Pasargad Bldg, Corner of Bahman St, Farvardin Ave, Golestan, Ahvaz, khouzestan, IRAN

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر ، درخواست خود را ثبت نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با ما

061-33754047

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید

  • شنبه تا پنج شنبه8:30 صبح الی 17 عصر

کارت شبکه، مودم، پرينتر سرور، ماژول و …

شرکت مکاترونیک زاگرس با پرسنلی مجرب و متشکل از مهندسین و کارشناسان خبره و با سابقه مفتخر به انجام کلیه خدمات مرتبط به نصب و راه اندازی “ انواع تجهیزات شبکه می باشد ، در ادامه به معرفی یکی از زیر مجموعه های این دسته از خدمات به نام ”  کارت شبکه، مودم، پرينتر سرور، ماژول و …” شرکت مکاترونیک زاگرس خواهیم پرداخت.

معرفی خدمت  ”  کارت شبکه، مودم، پرينتر سرور، ماژول و … ” :
 

کارت شبکه: 

هر کامپیوتری برای ارتباط با شبکه (کامپیوترها و دستگاههای موجود در شبکه) از یک NIC: Network Interface Card که در تعریف عامیانه با عنوان کارت شبکه شناخته می‌شود، استفاده می‌کند. در واقع کارت شبکه بعنوان یک پل بین کامپیوترها عمل می‌کند. ارتباط شما با اینترنت از طریق کارت شبکه برقرار می‌شود. این کارت می‌تواند چندین کامپیوتر را بهم بپیوندد و ارتباطات سیمی و بیسیم بین آنها در شبکه، و در دنیای اینترنت را برقرار کند. این سخت‌افزار شبکه همچنین می‌تواند دیتایی که به بقیه اجزا موجود در شبکه ارسال می‌شود را، کنترل کند. بنابراین میتوان گفت نقش بسیار مهمی را به دوش می‌کشد.

انواع کارت شبکه :

  • کارت شبکه کابلی (اترنت)

  • کارت شبکه بیسیم (وایرلس)

  • کارت شبکه بیسیم USB

  • کارت شبکه بیسیم PCI

مودم :

مودم دستگاهی سخت افزاری برای دریافت و تبدیل داده های منتقل شده توسط روش های مختلف ارتباطی است. مودم داده هایی که از طرف شرکت های ارائه دهنده اینترنت (ISP) دریافت می کند را به داده هایی تبدیل می کند که می توانند توسط موبایل، لپ تاپ یا تجهیزات شبکه دیگر مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال یک مودم ADSL داده های مربوط به اتصال را از طریق کابل تلفن (RJ-11) دریافت و پس از تطبیق آنها با پیکربندی انجام شده روی مودم، بستر اینترنت را فراهم می سازد.
مودم ها را می توان به دو دسته کلی داخلی و خارجی تقسیم کرد. مودم های داخلی همان مودم هایی هستند که به صورت یکپارچه با پردازنده، یا یک چیپ جداگانه درون دستگاه هایی چون موبایل و لپ تاپ وجود دارند. موبایل شما دارای یک مودم داخلی است که اتصال اینترنت شما به اپراتورهای موبایل -مثل ایرانسل و همراه اول- را فراهم می کند. مودم های خارجی دستگاه هایی مستقل هستند که اینترنت را برای سایر دستگاه ها فراهم می کنند.

انواع مودم :

  • ADSL

  • VDSL

  • WiMAX

  • ۳G/4G/ LTE

  • TD-LTE

پرینت سرور : 

پرینت سرور‌ (Print Server)، دستگاهی است که با استفاده از آن کاربر می تواند که یک پرینتر را به منظور استفاده همگانی به تعدادی کامپیوتر متصل کند. این دستگاه در هر دو سیستم‌عامل مک و ویندوز پشتیبانی می شود و به همین خاطر به راحتی می توان از آن استفاده کرد.

پرینت سرور وایرلس :

شیوه کار این دستگاه به این شکل می‌باشد که بسته به نوع آن می‌توانید کاربران موردنظر خود را به این شبکه‌ی بی‌سیم از طریق “Wi-Fi” به هر نقطه‌ای در شرکت متصل کرده و به آن‌‌ها دسترسی و اجازه‌ی تعیین‌شده‌ای برای استفاده از پرینتر را بدهید.
از انواع پرینت سرورهای وایرلس می‌توان به نوع اول که خود پرینتری با قابلیت اتصال به شبکه بدون سیم می‌باشد اشاره کرد، چرا که در این مدل نوعی دستگاه تعبیه شده است و به خودی خود بی‌سیم است، در حالی که در مدل دوم، شما با اتصال یک دستگاه کوچک مجزا، دستگاه معمولی خود را تبدیل به بی‌سیم یا وایرلس می‌کنید.
البته امروزه دیگر نیازی به هزینه‌ی اضافی برای تبدیل پرینت سرور ساده به بی‌سیم ندارید و به لطف نرم‌افزارهای موجود در بازار قادر هستید تا بدون تهیه‌ی دستگاهی جدید، دستگاه خود را بی‌سیم سازید و از استفاده از آن لذت ببرید

ماژول : 

ماژول SFP به طور کلی یک ماژول تبدیل سیگنال دیجیتال به سیگنال های نوری بوده که کاربردهای متعددی دارد. این ماژول امروزه مهمترین کاربردی که دارد انتقال داده‌ها است

ماژول SFP چیست ؟
ماژول SFP یکی از انواع ماژول‌ها است برای تبدیل سیگنال دیجیتال به سیگنال نوری مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع ماژول می تواند مسیر انتقال اطلاعات را از طریق فیبر نوری ده ها کیلومتر افزایش دهد با این حال در حال حاضر استفاده های زیادی دارد. به طور کلی می‌ توان گفت این میزان بسیار بیشتر از انتقال اطلاعات با استفاده از کابل های شبکه است با این حال می توان گفت در حال حاضر استفاده از ماژول فیبر نوری بسیار بیشتر از کابل های شبکه شده است.

شرکت مکاترونیک زاگرس با ۱۴ سال سابقه از سال ۱۳۸۵ ، مفتخر به انجام کلیه خدمات ذیل ، در زمینه ی راه اندازی ” شبکه های کامپیوتری “ می باشد .

خدمات مکاترونیک زاگرس در زمینه “شبکه های کامپیوتری” :

۱- روترها و سوئیچ های سيسکو Cisco
۲- روتربردهای ميکروتيک Mikrotik Routerboard
۳- انواع سوئيچ و مدیاکانورتر صنعتی با کارکرد در دمای ۷۵ درجه سلسیوس
۴- کارت شبکه، مودم، پرينتر سرور، ماژول و …
۵- انواع کی وی ام سوئيچ KVM Switch و IPMI KVM و KVM Over Wireless
۶- انواع رک ايستاده، ديواری، تين رک و به همراه لوازم جانبی، نمايش دهنده دما و رطوبت و …
۷- کابل های شبکه با روکش و کاربردهای مختلف Cat5e, Cat6, Cat7
۸- کابل های فيبر نوری، انواع OCDF و اتصالات
۹- انواع پچ پنل، کيبل ليبل، کيبل گايد، کانکتورT ، کيستون، پچ کورد
۱۰- انواع کاتکتورهای Rj45 صنعتی به همراه گلندهای مربوطه
۱۱- انواع داکت و ترانک
۱۲- انواع کابل، مبدل های پورت تصوير VGA, HDMI, DVI, ، مبدل USB و …
۱۳- ابزارآلات شبکه و انواع تستر شبکه 

شرکت مکاترونیک زاگرس - ZMC

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ترجمه این صفحه

دیگر خدمات ما

لیست کامل خدمات