• svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی اهواز - Ahvaz Office

خوزستان ، اهواز ،گلستان ، خیابان فروردین ،نبش خیابان بهمن، مجتمع پاسارگاد، طبقه 2، واحد 2 Unit 2, Floor 2, Pasargad Bldg, Corner of Bahman St, Farvardin Ave, Golestan, Ahvaz, khouzestan, IRAN

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر ، درخواست خود را ثبت نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با ما

061-33754047

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید

  • شنبه تا پنج شنبه8:30 صبح الی 17 عصر
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی اهواز - Ahvaz Office

خوزستان ، اهواز ،گلستان ، خیابان فروردین ،نبش خیابان بهمن، مجتمع پاسارگاد، طبقه 2، واحد 2 Unit 2, Floor 2, Pasargad Bldg, Corner of Bahman St, Farvardin Ave, Golestan, Ahvaz, khouzestan, IRAN

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر ، درخواست خود را ثبت نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با ما

061-33754047

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید

  • شنبه تا پنج شنبه8:30 صبح الی 17 عصر

انواع دکل های مخابراتی (مهاری، خود ايستا، منوپل، چند وجهی، پايه مناسب انواع دوربين)

شرکت مکاترونیک زاگرس با پرسنلی مجرب و متشکل از مهندسین و کارشناسان خبره و با سابقه مفتخر به انجام کلیه خدمات مرتبط به نصب و راه اندازی “ شبکه های بی سیم Wireless می باشد ، در ادامه به معرفی یکی از زیر مجموعه های این دسته از خدمات به نام “انواع دکل های مخابراتی (مهاری، خود ايستا، منوپل، چند وجهی، پايه مناسب انواع دوربين) “ شرکت مکاترونیک زاگرس خواهیم پرداخت.

معرفی خدمت  ” انواع دکل های مخابراتی (مهاری، خود ايستا، منوپل، چند وجهی، پايه مناسب انواع دوربين) ” :
دکل های مخابراتی ترکیبی از سازه های فولادی هستند که برای حمایت از آنتن های مخابراتی و پخش آن ها طراحی شده اند. ارتباط بی‌ سیم برای اغلب بخش‌ ها مانند شبکه‌ های تلفن همراه ، آنتن تلویزیون و نیز پخش رادیویی با استفاده از برج‌ های مخابراتی متصل است.
انواع دکل های مخابراتی به شرح ذیل هستند :
مهاری – خودایستا – منوپل – پایه انواع دوربین

دکل مهاری :

دکل های مهاری به دکل هایی گفته می شود که به وسیله سیم مهار به زمین یا تکیه گاه دیگری مهار گردد . این نوع دکل ها به دلیل وزن پایین و سبکی وزن مزیت دارند و در مکان هایی که فضا به قدر کافی موجود باشد استفاده می گردد. اغلب در شبکه تلفن همراه، رادیو و بی سیم و شبکه های رایانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. این دکل ها قابلیت نصب در پشت بام منازل و ادارات را داشته و علاوه بر اینکه ارتفاع ساختمان به بلندی محل نصب آنتن ها کمک کرده، در مناطق شهری مزیت فراوان دارد. این نوع دکل ها در صورتی که روی زمین نصب گردد نیاز به فضای زیادی جهت نصب سیم مهارها دارد. این دکل ها بسته به ابعاد و نوع ساخت به چند دسته تقسیم می شوند.اجزای این نوع دکل ها شامل سکشن (بدنه)، بیس پلیت، سیم مهاری، مهار کش، کرپی (کلمس)، صفحه تعادل، گوشواره، تاج سر دکل، تسمه کمربندی، پیچ و مهره و… می باشد.

انواع ساخت دکل مهاری :
حرف G در مقابل عدد نشان دهنده قاعده دکل مهاری می باشد که به طور مثال در دکل G35 یعنی فاصله لوله های اصلی از یکدیگر ۳۵ سانتیمتر و در دکل G45 این فاصله ۴۵ سانتیمتر می باشد. بدنه اصلی دکل از لوله و میلگرد ساخته شده و توسط سیم مهار مفتولی به زمین و یا تکیه گاه مستحکم دیگری متصل می گردد.نصب مهاری در ارتفاعات مختلف معمولا به صورت دستی و با استفاده از ابزار مخصوص این کار انجام می گیرد.

مزایای  :
وزن کم / قیمت ارزان/ نصب آسان / قابلیت نصب بر روی پشت بام خانه ها

معایب  :
اشغال فضای زیاد / ظرفیت بارگذاری کم

خودایستا :

این دکل ها دارای ۳ یا ۴ پایه ی فلزی هستند که اجزای آن ها بصورت مشبک (Lattice) بوده و به وسیله اعضای خرپایی به هم متصل می شوند. این نوع دکل ها با شیب شهری بالا می روند و بدون نیاز به سیم های مهاری با تکیه بر پایه های اصلی (Leg) حفظ تعادل می کنند. در اغلب مواقع قطعات دکل های خودایستا از نبشی، لوله و ناودانی ساخته می‌شوند که به وسیله پیچ و مهره و در برخی موارد با جوش به یکدیگر متصل می شوند. مزیت دکل های خود ایستا، ظرفیت بالا و استقامت بیشتر آن نسب به سایر دکل ها می باشد.
این نوع دکل در ۲ نوع تمام نبشی و لوله -نبشی ساخته می شود. در نوع تمام نبشی همه قطعات و سکشن های دکل از نبشی های فولادی ساخته می شود ولی در نوع لوله –نبشی پایه های اصلی دکل از نوع لوله و مابقی از جنس نبشی فولادی است. دکل خود ایستا در دو آرایش ۳ پایه و ۴ پایه ساخته می شود  معمولا برای پایداری سازه فلزی دکل های خود ایستا با افزایش ارتفاع سطح مقطع آن کوچک تر می شود .
این نوع دکل ها برای استفاده در ارتفاع های نسبتاً زیاد ، بار زیاد روی دکل، سرعت باد بالا و در مکان هایی که فضای کافی برای نصب دکل مهاری نمی باشد، استفاده می شود.

دکل‌های تک‌پایه یا مونوپل :

دکل‌های تک‌پایه یا مونوپل به دکل‌هایی گفته می‌شود که به صورت تک‌پایه باشد. این دکل‌ها با مقاطع چند وجهی ساخته می‌شود.این نوع دکل‌ها بر روی یک پایه استوار بوده و لنگر زیادی در پای دکل وجود دارد. لرزش این دکل‌ها به تناسب بقیه دکل‌ها بیشتر می‌باشد. این نوع دکل‌ها با توجه به فضای کمی که اشغال می‌کنند در محیط‌های شهری که زمین از ارزش بالائی برخوردار است استفاده می‌شود. ظرفیت باربری آنها محدود بوده و در اکثر مواقع تنها برای شبکه موبایل استفاده می‌شود. این دکل‌ها تنها با جرثقیل نصب می‌شود.

دکل دوربین مدار بسته :

دکل دوربین مدار بسته از نوع منوپل (تک پایه) بوده و برای نصب دوربین مدار بسته در جهت افزایش بُرد دید دوربین و کاهش دسترسی غیرمجاز و همچنین ایجاد زاویه دید مناسب کاربرد دارند و با توجه به فضای کمی که اشغال می‌ کنند مد نظر قرار گرفته و در محیط‌ های شهری که زمین از ارزش بالائی برخوردار است استفاده می‌ شود.
ظرفیت باربری آن ها محدود بوده و تنها با جرثقیل نصب می‌ شوند . بنابراین در محلی باید نصب شوند که امکان حرکت و نصب با جرثقیل وجود داشته باشد. بر اساس مورد استفاده آن در شرایط مختلف اقلیمی ( از نظر میزان شدت وزش باد یا قرار داشتن در کنار مسیر های پر ارتعاش ) . و کاربرد آن در جا های مختلف ، بسته به میدان دید مورد نیاز و نیز گاهی بر اساس سلیقه ، در طول های مختلف طراحی و ساخته می شوند .
می تواند از جنس آهن با روکش گالوانیزه و یا بدون روکش بوده و یا حتی در شرایطی خاص از آلومینیوم و یا آلیاژ های دیگر استفاده نمود

540-cctv-camera-tower-in-road

شرکت مکاترونیک زاگرس با ۱۴ سال سابقه از سال ۱۳۸۵ ، مفتخر به انجام کلیه خدمات ذیل ، در زمینه ی راه اندازی شبکه های بیسیم – Wireless می باشد .

خدمات مکاترونیک زاگرس در زمینه ” شبکه های بیسیم – Wireless ”  :

۱-تجهيزات حرفه ای شبکه های وايرلس (ويژه ارتباط درون شهری، بين شهری و سايتهای صنعتی نفت، گاز، پتروشيمی، سد و …)

۲- انواع دکل های مخابراتی (مهاری، خود ايستا، منوپل، چند وجهی، پايه مناسب انواع دوربين)

۳-انواع آنتن های وايرلس (Omni directional, Flat, Yagi, Parabolic, Dish Dual Pol)

۴- انواع راديو در توانهای مختلف

۵- انواع تجهيزات جانبی شبکه های وایرلس (Box, Pigtail Cable, Connector, PoE Adaptor,…)

شرکت مکاترونیک زاگرس - ZMC

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیگر خدمات ما

لیست کامل خدمات