• svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی اهواز - Ahvaz Office

خوزستان ، اهواز ،گلستان ، خیابان فروردین ،نبش خیابان بهمن، مجتمع پاسارگاد، طبقه 2، واحد 2 Unit 2, Floor 2, Pasargad Bldg, Corner of Bahman St, Farvardin Ave, Golestan, Ahvaz, khouzestan, IRAN

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر ، درخواست خود را ثبت نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با ما

061-33754047

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید

  • شنبه تا پنج شنبه8:30 صبح الی 17 عصر
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی اهواز - Ahvaz Office

خوزستان ، اهواز ،گلستان ، خیابان فروردین ،نبش خیابان بهمن، مجتمع پاسارگاد، طبقه 2، واحد 2 Unit 2, Floor 2, Pasargad Bldg, Corner of Bahman St, Farvardin Ave, Golestan, Ahvaz, khouzestan, IRAN

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر ، درخواست خود را ثبت نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با ما

061-33754047

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید

  • شنبه تا پنج شنبه8:30 صبح الی 17 عصر

انواع پچ پنل، کيبل ليبل، کيبل گايد، کانکتورT ، کيستون، پچ کورد

شرکت مکاترونیک زاگرس با پرسنلی مجرب و متشکل از مهندسین و کارشناسان خبره و با سابقه مفتخر به انجام کلیه خدمات مرتبط به نصب و راه اندازی “ انواع تجهیزات شبکه می باشد ، در ادامه به معرفی یکی از زیر مجموعه های این دسته از خدمات به نام “انواع پچ پنل، کيبل ليبل، کيبل گايد، کانکتورT ، کيستون، پچ کورد” شرکت مکاترونیک زاگرس خواهیم پرداخت.

معرفی خدمت  ” انواع پچ پنل، کيبل ليبل، کيبل گايد، کانکتورT ، کيستون، پچ کورد” :
 

پچ پنل : 

وظیفه اصلی پچ پنل این هست که بین نقاط انتهایی کابلهای شبکه و تجهیزات شبکه ای مثل هاب، روتر، … قرار گرفته و به جای اینکه کابلهای شبکه مستقیما” به این تجهیزات وصل بشن از طریق پچ پنل وصل میشوند. بعبارت دیگه وجودش به هچ وجه الزامی نیست ولی بکار بردنش در شبکه هایی که در طی زمان گسترش و تغییرات دارن کار رو راحت میکند .

پچ پنل قطعه ای مستطیل شکل است که روی آن به تعداد مشخصی پورت شبکه وجود دارد مثلاً ۲۴ پورت ، ۴۸ پورت و …. در هنگام کابل کشی در هر قسمت از ساختمان چندین سوکت شبکه قرار می گیرد که ممکن است فعلاً بلا استفاده باشند و کاربری از طریق آنها به شبکه متصل نباشد اما باید این امکان باشد تا در هنگام افزایش کاربر این سوکت ها را وارد مدار شبکه کرد لذا متخصصان کابل کشی برای حل این مشکل از پچ پنل استفاده می کنند یعنی تمام کابل هایی که به سوکت ها متصل هستند را در یک نقطه که مرکز قرار گیری رک می باشد جمع آوری میکنند و آنها را وارد پچ پنل کرده و شماره گذاری می کنند تا در صورت لزوم هر سوکتی را که میخواهند با یک کابل کوچک شبکه به سوئیچ متصل کنند.یعنی تمام کابل هایی که به سوکت ها متصل هستند را در یک نقطه که مرکز قرار گیری رک می باشد جمع آوری میکنند و آنها را وارد پچ پنل کرده و شماره گذاری می کنند تا در صورت لزوم هر سوکتی را که میخواهند با یک کابل کوچک شبکه به سوئیچ متصل کنند.هم چنین در صورت استفاده از این قطعه عیب یابی شبکه آسان تر شده و مشکلات در مدت زمان کمتری حل می شوند .

پچ پنل ها را می توان با سه ویژگی دسته بندی کرد ;
۱- بر اساس استاندارد Cat
۲- ماژولار بودن یا نبودن
۳- تعداد پورت

کیبل لیبل : 

دنیای شبکه به سرعت در حال گسترش است اما هنوز هم استفاده از کابل به جای سیستم وایرلس جایگاه خود را داراست و کاربردهای فراوانی دارد. متخصصان در این زمینه هم نیازمند لیبل گذاری و دستگاه لیبل زن هستند زیرا هنگامی که تعداد کابل ها افزایش می یابد، باید بدانند که ابتدا و انتهای کابل کجاست و مربوط به چیست. با استفاده از دستگاه لیبل زن کابل شبکه می توان لیبل هر کابل را با اطلاعات آن چاپ نمود و بر روی کابل چسباند.

اطلاعات روی لیبل وابسته به سیستم می باشد . مواردی مانند تعداد سیم ، پورت یا تجهیز انتهایی ، آی دی و مکان IDF.

کیبل گاید : 

نگهدارنده کابل AMP یا Cable Management که به آن کیبل منیجر هم گفته می شود ، مناسب برای پوشاندن و مسیر یابی و مدیریت و توزیع کابلهای شبکه و فیبر نوری داخل رک است. از بین انواع نگهدارندهها و نظم دهنده کابل، این نوع می‌تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای انتخاب باشد .

کیستون : 

یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات شبکه های داخلی ( LAN )، کیستون یا همان پریز شبکه می باشد. این قطعه در واقع نوعی کانکتور مادگی بوده که جهت برقراری ارتباط بین کابل شبکه با سایر تجهیزات دیگر مانند سوئیچ ها، روترها، سرورها و یا کیس کامپیوترکاربران نهایی، مورد استفاده قرار می گیرد.

کیستون های شبکه را می توان از چند دیدگاه گروه بندی نمود:

دسته بندی اول مربوط به محل نصب یا به کارگیری آن می باشد. کیستون ها را می توان در انواع مختلف پچ پنل ، باکس های روکار جهت نصب روی دیوار ، باکس های توکار جهت نصب داخل دیوار یا باکس های کف خواب، فیس پلیت های مختلف جهت نصب روی ترانکینگ مورد استفاده قرار داد.

دسته بندی دوم مربوط به نوع کیستون از لحاظ رده بندی یا category می باشد. کیستون های شبکه بر اساس این دیدگاه در یکی از گروه های Cat5 , Cat5e , Cat6 ,Cat6A , Cat7 , Cat7A , Cat8 قرار می گیرند.

دسته بندی سوم مربوط به انواع کیستون از لحاظ جنس بدنه آن می باشد. کیستون های به دو گروه فلزی و تمام پی وی سی تقسیم می شوند.

پچ کورد : 

پچ کوردها کابل های کوتاه آماده ای هستند که در دو سر آن کانکتور نصب شده است و به این صورت بدون نیاز به ابزار خاص برای کانکتور زدن می توان آنها را به دستگاه های مختلف نصب کرد.این پچ کورد ها دارای اندازه های نیم متری تا ۱۰ متری هستند.پچ کورد ها برای اتصال دو سوئیچ به یکدیگر استفاده می شوند و سرعت های ۱۰ تا ۴۰ گیگابایت را پشتیبانی می کنند.رنگ زرد کابل های آن به معنی سینگل مد و رنگ نارنجی به معنی مولتی مد بودن آنها است.

شرکت مکاترونیک زاگرس با ۱۴ سال سابقه از سال ۱۳۸۵ ، مفتخر به انجام کلیه خدمات ذیل ، در زمینه ی راه اندازی ” شبکه های کامپیوتری “ می باشد .

خدمات مکاترونیک زاگرس در زمینه “شبکه های کامپیوتری” :

۱- روترها و سوئیچ های سيسکو Cisco
۲- روتربردهای ميکروتيک Mikrotik Routerboard
۳- انواع سوئيچ و مدیاکانورتر صنعتی با کارکرد در دمای ۷۵ درجه سلسیوس
۴- کارت شبکه، مودم، پرينتر سرور، ماژول و …
۵- انواع کی وی ام سوئيچ KVM Switch و IPMI KVM و KVM Over Wireless
۶- انواع رک ايستاده، ديواری، تين رک و به همراه لوازم جانبی، نمايش دهنده دما و رطوبت و …
۷- کابل های شبکه با روکش و کاربردهای مختلف Cat5e, Cat6, Cat7
۸- کابل های فيبر نوری، انواع OCDF و اتصالات
۹- انواع پچ پنل، کيبل ليبل، کيبل گايد، کانکتورT ، کيستون، پچ کورد
۱۰- انواع کاتکتورهای Rj45 صنعتی به همراه گلندهای مربوطه
۱۱- انواع داکت و ترانک
۱۲- انواع کابل، مبدل های پورت تصوير VGA, HDMI, DVI, ، مبدل USB و …
۱۳- ابزارآلات شبکه و انواع تستر شبکه 

شرکت مکاترونیک زاگرس - ZMC

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ترجمه این صفحه

دیگر خدمات ما

لیست کامل خدمات