• svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی اهواز - Ahvaz Office

خوزستان ، اهواز ،گلستان ، خیابان فروردین ،نبش خیابان بهمن، مجتمع پاسارگاد، طبقه 2، واحد 2 Unit 2, Floor 2, Pasargad Bldg, Corner of Bahman St, Farvardin Ave, Golestan, Ahvaz, khouzestan, IRAN

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر ، درخواست خود را ثبت نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با ما

061-33754047

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید

  • شنبه تا پنج شنبه8:30 صبح الی 17 عصر
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی اهواز - Ahvaz Office

خوزستان ، اهواز ،گلستان ، خیابان فروردین ،نبش خیابان بهمن، مجتمع پاسارگاد، طبقه 2، واحد 2 Unit 2, Floor 2, Pasargad Bldg, Corner of Bahman St, Farvardin Ave, Golestan, Ahvaz, khouzestan, IRAN

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر ، درخواست خود را ثبت نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با ما

061-33754047

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید

  • شنبه تا پنج شنبه8:30 صبح الی 17 عصر

انواع تجهيزات جانبی دوربين (ويدئو سرور، لنزهای مگاپيکسلی، کاور، پايه، منبع تغذيه صنعتی)

شرکت مکاترونیک زاگرس با پرسنلی مجرب و متشکل از مهندسین و کارشناسان خبره و با سابقه مفتخر به انجام کلیه خدمات مرتبط به نصب و راه اندازی “ سیستم های حفاظت الکترونیک می باشد ، در ادامه به معرفی یکی از زیر مجموعه های این دسته از خدمات به نام ” انواع تجهيزات جانبی دوربين (ويدئو سرور، لنزهای مگاپيکسلی، کاور، پايه، منبع تغذيه صنعتی)” شرکت مکاترونیک زاگرس خواهیم پرداخت.

معرفی خدمت  ” انواع تجهيزات جانبی دوربين (ويدئو سرور، لنزهای مگاپيکسلی، کاور، پايه، منبع تغذيه صنعتی) ” :
شرکت مکاترونیک زاگرس در راستای ارائه خدمات سیستم های حفاظت الکترونیک ، قادر به تامین تجهیزات جانبی مورد نیاز جهت سیستم های دوربین مداربسته می باشد .
 

معرفی تجهیزات جانبی : 

 تجهیزات جانبی دوربین مدار بسته به تجهیزاتی گفته می شود که برای تکمیل سیستم مدار بسته از آنها استفاده می شود. این تجهیزات شامل لوازم متفاوتی می شود که بخش های مختلف سیستم مدار بسته را به هم مرتبط می کنند یا به عملکرد بهتر سیستم کمک می کنند.
دوربین‌های مدار بسته به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند که هر کدام متعلقات و تجهیزات جانبی مخصوص به خود را دارند.
۱- متعلقات و تجهیزات جانبی دوربین مدار بسته آنالوگ
۲- متعلقات و تجهیزات جانبی دوربین مداربسته تحت شبکه

متعلقات و تجهیزات دوربین آنالوگ

منبع تغذیه

دوربین مدار بسته برای روشن شدن و انجام عملیات فیلمبرداری باید به برق متصل شود. دوربین‌های مداربسته آنالوگ دارای ورودی برق جدا هستند. برای تأمین انرژی مورد نیاز دوربین مداربسته آنالوگ از منبع تغذیه استفاده می‌شود. ولتاژ ورودی دوربین مدار بسته آنالوگ ۱۲ ولت مستقیم یا DC است. گاهی اوقات در سیستم‌های دوربین مداربسته از آداپتور مرکزی استفاده می‌کنند تا به ازای هر دوربین از یک آداپتور استفاده نشود و در هزینه اجرای سیستم امنیتی کاسته شود.

کابل برق

برای انتقال قدرت به دوربین مدار بسته آنالوگ نیاز به کابل برق داریم تا انرژی از آداپتور به دوربین منتقل شود. برای این کار از کابل برق دو رشته استفاده می‌شود.

کابل کواکسیال

کابل کواکسیال برای انتقال تصویر آنالوگی که دوربین در حال ارسال آن است از کابل کواکسیال استفاده می‌کنیم. کابل کواکسیال همان کابلی است که به عنوان سیم آنتن شهرت دارد

بالون تصویر آنالوگ

با استفاده از کابل کواکسیال تا مسافت مشخصی می‌توان تصویر را ارسال کرد. در صورتی که فاصله دوربین از نقطه‌ای که قرار است تصویر به آن‌جا ارسال شود بسیار زیاد باشد و احتمال تخریب سیگنال آنالوگ در این مسافت زیاد وجود داشته باشد، از بالون تصویر آنالوگ استفاده می‌کنیم.

دستگاه DVR

دستگاه DVR که مخفف Digital Video Recorder است وظیفه دریافت تمامی سیگنال‌های ارسالی از دوربین‌های آنالوگ موجود در سیستم امنیتی نظارتی دوربین مدار بسته آنالوگ را دارد. این دستگاه به وسیله کابل‌های کواکسیال متصل به خود سیگنال تصاویر را دریافت می‌کند. پس از تبدیل سیگنال‌ها از آنالوگ به دیجیتال، امکان مدیریت، نمایش و ذخیره تصاویر را در اختیار ما می‌گذارد.

هارد دیسک

برای این‌که دستگاه DVR بتواند تصاویر دریافتی از دوربین مدار بسته آنالوگ را ذخیره کند، نیازمند فضای ذخیره سازی است. برای ذخیره تصاویر باید از هارد دیسک در داخل دستگاه DVR استفاده کنیم

نمایشگر

برای دیدن تصاویر ارسالی دوربین مدار بسته به صورت زنده به نمایشگر نیاز داریم. نمایشگر مستقیماً به دستگاه DVR متصل می‌شود و به راحتی می‌توان تصویر دوربین مورد نظر یا تصویر چند دوربین را کنار هم مشاهده کرد.

متعلقات و تجهیزات دوربین تحت شبکه

کابل شبکه

بستر ارتباطی برای انتقال تصاویر در سیستم دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه کابل شبکه است. کابل شبکه یا Twisted Pair که با پورت RJ-45 به دوربین متصل می‌شود، می‌توانند سیگنال دیجیتال حاوی تصاویر ارسالی دوربین تحت شبکه را به راحتی انتقال دهند.

منبع تغذیه POE

انرژی دوربین مداربسته تحت شبکه توسط فناوری POE یا برق روی اترنت تأمین می‌شود. در این شرایط دیگر نیازی به اتصال کابل برق جداگانه به دوربین مداربسته نیست و تأمین انرژی دوربین مداربسته تحت شبکه توسط کابل شبکه متصل به آن تأمین می‌شود. در این میان دستگاهی به نام منبع تغذیه POE وجود دارد که اگر دستگاه‌های موجود در شبکه از فناوری POE پشتیبانی نکنند بتواند انرژی را روی کابل شبکه ارسال کند.

دستگاه Ethernet Extender

کابل شبکه Twisted Pair می‌تواند تا فاصله ۱۰۰ متر سیگنال‌ها را انتقال دهد. در زمانی که مسافت انتقال اطلاعات روی کابل شبکه بیشتر از ۱۰۰ متر باشد برای جلوگیری از تضعیف و یا تخریب سیگنال از دستگاه Ethernet Extender استفاده می‌کنیم

دستگاه NVR

دستگاه NVR سیگنال تمامی دوربین‌های تحت شبکه را دریافت می‌کند و امکان مدیریت، نمایش و ذخیره آن‌ها را فراهم می‌کند. دستگاه NVR ورودی RJ-45 دارد و نیازی به اتصال مستقیم تمامی دوربین‌های تحت شبکه به آن نیست. هر دوربین تحت شبکه که به شبکه کامپیوتری محل مورد نظارت متصل باشد توسط دستگاه NVR که به همان شبکه متصل است شناسایی شده و تصاویر آن دریافت می‌شود.

نمایشگر

برای رویت تصاویر ارسالی از دوزبین‌های مدار بسته نیازمند یک صفحه نمایشگر هستیم. نمایشگر مستقیماً به دستگاه NVR متصل می‌شود و تصاویر مورد نظر را به نمایش می‌گذارد.

هارد دیسک

دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه به دلیل تولید و ارسال تصاویر به صورت دیجیتال و با کمترین فشرده سازی ممکن، برای ذخیره سازی تصاویر، نیازمند فضای ذخیره سازی بسیار بیشتری نسبت به دوربین‌های مداربسته آنالوگ هستند. تصویر دریافتی از دوربین‌های مداربسته تحت شبکه عموماً از تصویر دوربین مداربسته آنالوگ کیفیت و وضوح بالاتری دارد، که این مسأله تا حدی به دیجیتال بودن سیگنال ارسالی آن‌ها مربوط می‌شود. بعضی مدل‌های دوربین مدار بسته تحت شبکه مجهز به درگاه کارت SD هستند تا بتوانند بدون نیاز به دستگاه NVR به اندازه ظرفیت کارتی که روی آن‌ها قرار گرفته تصاویر را ذخیره کنند.

لنز دوربین : 

یکی از مهمترین قسمت های طراحی سیستم مداربسته انتخاب نوع لنز دوربین مداربسته است. حسگر تصویر یا همان CCD ابتدا نور را توسط لنز دریافت و تبدیل به پالس های الکتریکی و به نوعی تحویل خروجی دستگاه ضبط (DVR) یا مانیتور می دهد و مانیتور هم این پالس ها را گرفته طبق پروتکل خاص تبدیل به تصویر می نماید و در نهایت نمایش داده می شود.
نکته: اگر نور مناسب به حسگر تصویر نرسد نمی توان انتظار داشت تصویر نهایی مناسبی داشته باشیم می توان نتیجه گرفت اگر لنز دوربین مداربسته کیفیت نامناسبی داشته باشد تصویر خوبی نخواهیم داشت .

لنز دوربین مداربسته از نظر کاربرد به سه دسته تقسیم می شوند:
۱-لنز فیکس یا فاصله کانونی ثابت
۲-لنز متغییر یا وریفوکال Varifocal
۳-لنز موتورایز

شرکت مکاترونیک زاگرس با ۱۴ سال سابقه از سال ۱۳۸۵ ، مفتخر به انجام کلیه خدمات ذیل ، در زمینه ی راه اندازی سیستم های حفاظت الکترونیک می باشد .

خدمات مکاترونیک زاگرس در زمینه ” سیستم های حفاظت الکترونیک”  :

۱-انواع دوربين های خاص صنعتی (اسکله دريایي، خط توليد، شرايط سخت آب و هوایی)

۲-انواع دوربين های تحت شبکه Network Camera

۳- انواع دوربين های آنالوگ (صنعتی، ديد در شب، حرارتی، اسپيد دام)

۴-انواع تجهيزات جانبی دوربين (ويدئو سرور، لنزهای مگاپيکسلی، کاور، پايه، منبع تغذيه صنعتی)

۵- انواع تجهيزات ذخيره سازی DVR, NVR و کارتهای ذخيره سازی

۶- نرم افزارهای حرفه ای ذخيره سازی، تشخيص پلاک، شمارش، تشخيص چهره و …

شرکت مکاترونیک زاگرس - ZMC

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ترجمه این صفحه

دیگر خدمات ما

لیست کامل خدمات