• svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی اهواز - Ahvaz Office

خوزستان ، اهواز ،گلستان ، خیابان فروردین ،نبش خیابان بهمن، مجتمع پاسارگاد، طبقه 2، واحد 2 Unit 2, Floor 2, Pasargad Bldg, Corner of Bahman St, Farvardin Ave, Golestan, Ahvaz, khouzestan, IRAN

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر ، درخواست خود را ثبت نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با ما

061-33754047

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید

  • شنبه تا پنج شنبه8:30 صبح الی 17 عصر
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی اهواز - Ahvaz Office

خوزستان ، اهواز ،گلستان ، خیابان فروردین ،نبش خیابان بهمن، مجتمع پاسارگاد، طبقه 2، واحد 2 Unit 2, Floor 2, Pasargad Bldg, Corner of Bahman St, Farvardin Ave, Golestan, Ahvaz, khouzestan, IRAN

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر ، درخواست خود را ثبت نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با ما

061-33754047

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید

  • شنبه تا پنج شنبه8:30 صبح الی 17 عصر

کابل های شبکه با روکش و کاربردهای مختلف

شرکت مکاترونیک زاگرس با پرسنلی مجرب و متشکل از مهندسین و کارشناسان خبره و با سابقه مفتخر به انجام کلیه خدمات مرتبط به نصب و راه اندازی “ انواع تجهیزات شبکه می باشد ، در ادامه به معرفی یکی از زیر مجموعه های این دسته از خدمات به نام “کابل های شبکه با روکش و کاربردهای مختلف Cat5e, Cat6, Cat7” شرکت مکاترونیک زاگرس خواهیم پرداخت.

معرفی خدمت  ” کابل های شبکه با روکش و کاربردهای مختلف Cat5e, Cat6, Cat7” :
 

کابل شبکه : 

کابل شبکه بستر ارتباطی کابلی است که برای تبادل داده، اشتراک گذاری و متصل ساختن دستگاه‌های یک شبکه به یکدیگر یا به سایر شبکه‌ها استفاده می‌شود. کابل‌های شبکه با توجه به نوع توپولوژی و اندازه شبکه دارای انواع گوناگونی (مانند کابل هم محور، کابل فیبر نوری، کابل زوج به هم تابیده) می‌باشند و از همین رو است که دستگاه‌ها می‌توانند در فاصلهٔ کوتاه و چند متری (برای نمونه به وسیله یک کابل اترنت) یا در فاصله‌های دور (برای نمونه به وسیله شبکه اینترنت) به هم وصل شوند.

اهمیت روکش کابل شبکه :

سازمان ها و اداره ها هزینه زیادی را برای ایجاد شبکه ها صرف می‌کنند که در این میان کابل شبکه زیر ساختی ترین جز شبکه است. انتخاب یک کابل شبکه با طول عمر و کیفیت بالا می‌تواند در دراز مدت از هزینه های یک سازمان بکاهد، اینجاست که اهمیت روکش کابل شبکه خود را نشان می‌دهد.

کابل های بهم تابیده دارای انواع بدون شیلد UTP، فویل آلومینیومی FTP و شیلد دار STP و گاهی فویل و شیلد دار SFTP در رنگهای مختلف و با دو نوع ژاکت PVC و LSZH عرضه می شوند که نوع آخری فاقد هالوژن می باشد و در هنگام آتش سوزی دود سمی تولید نمی کند. 

انتخاب روکش کابل شبکه LSZH به دلیل ایمنی فوق، در مکان های زیر معقول تر است:

۱- مکان هایی با تعداد و حجم بالای کابل مانند دیتاسنتر ها، کارخانه ها و سازمان های بزرگ
۲- مکان هایی که تعداد افراد بیشتری در نزدیکی کابل ها قرار دارند مانند دانشگاه ها
۳- مکان هایی با شرایط کاری خشن که خطر آتش سوزی بیشتری دارند، مانند کارخانه ها و کارگاه ها
به جز مکان های بالا و همچنین در کاربرد هایی که نیاز به انعطاف بالای کابل شبکه داریم، استفاده از PVC به صرفه تر و مناسب تر است.

انواع کابل شبکه

CAT5e

کابل های اترنت سری CAT5e نسبت به کابل های Cat5 رده ی جدید تر و پیشرفته تری هستند و انتقال داده در آنها مطمئن تر و سریع تر انجام می شود. سرعت کابل های CAT5 بین ۱۰ تا ۱۰۰Mbps است در حالی که سرعت کابل های CAT5e به ۱۰۰۰Mbps (1Gbps ) هم می رسد.

CAT6

این کابل ها دارای تداخل کمتر، SNR بالاتر (نسبت سیگنال به نویز) هستند و برای سرعت ۱۰Gbps مناسب هستند، در حالی که CAT5e تنها تا سرعت ۱Gbps پشتیبانی می کنند. اگر قصد دارید که شبکه خود را در آینده توسعه دهید بهتر است که ازکابل cat6 استفاده کنید تا هزینه ای که می پردازید نسبت به کارآیی آن ارزش دارد.

CAT6A

کابل های CAT6A پهنای باند ارسال داده را دو برابر می کند (۲۵۰ به ۵۰۰Mhz)، احتمال تداخل را کاهش می دهد و داده ها را با سرعت و اطمینان بیشتری و در فاصله ی بیشتری انتقال می دهد. بر خلاف دیگر کابل های CAT6، کابل CAT6A عموما دارای shield هستند که باعث می شوند یک انتخاب مناسب برای استفاده های صنعتی، که ممکن است دارای تداخل های اضافی باشند هستند.

CAT7

کابل شبکه cat7 که بطور کامل کابل شبکه کتگوری ۷ نامیده می‌شود از اتصال اترنت سرعت بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. کابل cat7 با انواع cat5 ،cat6 و cat5e سازگاری دارد. این نوع از هر ۴ زوج برای انتقال داده استفاده می کند و تا طول ۱۰۰ متری سرعت ۱۰ گیگابیتی را ارائه می کند

CAT8

کابل Cat8، یا کتگوری ۸، نوعی کابل شبکه است که تا فرکانس ۲ گیگاهرتز را پیشتیبانی می‌کند با انواع قبلی تفاوت زیادی دارد. کابل Cat8 نیز به شیلد برای مقاومت در برابر نویز نیاز دارد، اما نکته مهم این است که کابل های شبکه Cat8 می‌توانند سرعت ۲۵ گیگابیت بر ثانیه یا حتی ۴۰ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کنند. ظاهر فیزیکی کابل Cat8 شبیه دسته های پایین تر است و می‌توان آن را با سوکت RJ-45 یا سوکت های غیر RJ45 خاتمه داد. کابل Cat8 نیز با مدل های قبلی سازگار است .

شرکت مکاترونیک زاگرس با ۱۴ سال سابقه از سال ۱۳۸۵ ، مفتخر به انجام کلیه خدمات ذیل ، در زمینه ی راه اندازی ” شبکه های کامپیوتری “ می باشد .

خدمات مکاترونیک زاگرس در زمینه “شبکه های کامپیوتری” :

۱- روترها و سوئیچ های سيسکو Cisco
۲- روتربردهای ميکروتيک Mikrotik Routerboard
۳- انواع سوئيچ و مدیاکانورتر صنعتی با کارکرد در دمای ۷۵ درجه سلسیوس
۴- کارت شبکه، مودم، پرينتر سرور، ماژول و …
۵- انواع کی وی ام سوئيچ KVM Switch و IPMI KVM و KVM Over Wireless
۶- انواع رک ايستاده، ديواری، تين رک و به همراه لوازم جانبی، نمايش دهنده دما و رطوبت و …
۷- کابل های شبکه با روکش و کاربردهای مختلف Cat5e, Cat6, Cat7
۸- کابل های فيبر نوری، انواع OCDF و اتصالات
۹- انواع پچ پنل، کيبل ليبل، کيبل گايد، کانکتورT ، کيستون، پچ کورد
۱۰- انواع کاتکتورهای Rj45 صنعتی به همراه گلندهای مربوطه
۱۱- انواع داکت و ترانک
۱۲- انواع کابل، مبدل های پورت تصوير VGA, HDMI, DVI, ، مبدل USB و …
۱۳- ابزارآلات شبکه و انواع تستر شبکه 

شرکت مکاترونیک زاگرس - ZMC

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ترجمه این صفحه

دیگر خدمات ما

لیست کامل خدمات