• svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی اهواز - Ahvaz Office

خوزستان ، اهواز ،گلستان ، خیابان فروردین ،نبش خیابان بهمن، مجتمع پاسارگاد، طبقه 2، واحد 2 Unit 2, Floor 2, Pasargad Bldg, Corner of Bahman St, Farvardin Ave, Golestan, Ahvaz, khouzestan, IRAN

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر ، درخواست خود را ثبت نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با ما

061-33754047

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید

  • شنبه تا پنج شنبه8:30 صبح الی 17 عصر
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی اهواز - Ahvaz Office

خوزستان ، اهواز ،گلستان ، خیابان فروردین ،نبش خیابان بهمن، مجتمع پاسارگاد، طبقه 2، واحد 2 Unit 2, Floor 2, Pasargad Bldg, Corner of Bahman St, Farvardin Ave, Golestan, Ahvaz, khouzestan, IRAN

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر ، درخواست خود را ثبت نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با ما

061-33754047

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید

  • شنبه تا پنج شنبه8:30 صبح الی 17 عصر

کابل های فيبر نوری، انواع OCDF و اتصالات

شرکت مکاترونیک زاگرس با پرسنلی مجرب و متشکل از مهندسین و کارشناسان خبره و با سابقه مفتخر به انجام کلیه خدمات مرتبط به نصب و راه اندازی “ انواع تجهیزات شبکه می باشد ، در ادامه به معرفی یکی از زیر مجموعه های این دسته از خدمات به نام “کابل های فيبر نوری، انواع OCDF و اتصالات” شرکت مکاترونیک زاگرس خواهیم پرداخت.

معرفی خدمت  ” کابل های فيبر نوری، انواع OCDF و اتصالات” :
 

معرفی کابل های فيبر نوری  : 

کابل فیبر نوری یکی از مهمترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می شود و می تواند به عنوان محیط انتقال داده، با سرعت بالا، صوت، تصویر و دیتا را در قالب سیگنال های نوری انتقال دهد. فیبر نوری دارای پهنای باند گسترده و تاخیر کم بوده و همین مزیت ها باعث شده در مخابرات به عنوان زیر ساخت ارتباطی استفاده شود. کابل فیبر نوری در انواع مختلفی تولید می شود.

مزایای فیبر نوری

  • پهنای باند بسیار بالا و افت کم

  • استفاده در فواصل طولانی

  • عدم ایجاد نویز

  • کم وزن و انعطاف پذیر

  • هزینه نگهداری پایین

انواع کابل فیبر نوری

سینگل مود - single-mode

فیبر نوری سینگل مد یک رشته شیشه ای با قطر ۸.۳ تا ۱۰ میکرون(قطر کُر) است که یک پرتو تک موج را انتقال می دهد منبع نور فیبر سینگل مد غالباً یک لیزر است که همین امر موجب گران تر شدن فیبر سینگل مد نسبت به مالتی مد می شود. با توجه به قطر کمتر، این نوع کابل برای مسافت های طولانی جهت کاهش افت سیگنال استفاده می شود. فیبر سینگل مد نسبت به فیبر مالتی مد دارای پهنای باند بیشتری می باشد.

مولتی مود - multi-mode

فیبر مالتی مد حدود ۶۲.۵ میکرون قطر داشته و اجازه می دهد چندین سیگنال نور به طور همزمان از آن عبور کرده و چندین حالت از انتشار یا پاشندگی را ایجاد نمایند. پاشندگی پهنای باند و مسافت انتقال را در فیبر محدود می کند. این نوع از فیبر دارای قطر بیشتری بوده و مسافت انتقال کوتاهتری را پشتیبانی می کند. فیبر مالتی مد به طور معمول از LED برای ایجاد پالس نور استفاده می کند که باعث می شود از فیبر سینگل مد ارزان تر باشد.

تفاوت سینگل و مولتی مود  : 

هردو نوع کابل فیبر نوری از سرعت ۱۰ گیگا بیت پشتیبانی می کنند و تفاوت اصلی این دو نوع بیشتر در مسافت انتقال آنهاست. در داخل دیتا سنترها معمولاً از کابل های مالتی مد که از مسافت ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر پشتیبانی می کنند استفاده می شود. در مسافت های زیاد و برقراری ارتباط با فواصل دورتر کابل سینگل مد می تواند ۱۰، ۴۰، ۸۰ کیلومتر و حتی فواصل بیشتر را پشتیبانی نماید. فقط کافی است شما از منبع نور مناسب برای فاصله ی مورد نظر خود استفاده کنید.

OCDF  : 

OCDF به عنوان رابط بین سوئیچ های دارای پورت فیبر نوری و کابل فیبر نوری استفاده می شود. آداپتور های فیببر نوری ، کابل فیبر نوری و پیگتل های فیبر نوری در موقعیت های تعیین شده خود داخل OCDF فیبر نوری قرار می گیرند . جعبه های OCDF نقش مهمی در دسترسی های بعدی به کابل فیبر نوری و توسعه های آینده دارند. این جعبه های دارای انواع مختلفی بوده که نوع OCDF بسته به موقعیت و مشخصات رک و دسترسی به سوئیچ فیبر نوری مشخص می گردد. اینکه از چه نوع OCDF استفاده شود بسیار پر اهمیت است . OCDF ها دارای انواع RACK MOUNT ، WALL MOUNT و ایستاده می باشند که هر کدام از این سه نوع دارای انواع مختلفی نیز می باشند . طراح شبکه فیبر نوری با توجه به موقعیت قرار گیری کابل و سوئیچ فیبر نوری و پچ کورد ، نوع OCDF را تعیین می کند.

 

تجهیزات فیبر نوری

پچ کورد فیبر نوری

برای اتصال بین پچ پنل فیبر نوری و سوئیچ شبکه از پچ کورد استفاده می کنیم. پچ کوردها متناسب با فیبر نوری انتخاب شوند برای مثال برای پچ کورد سینگل مود (SM) فیبر سینگل مود و برای پچ کورد مالتی مود فیبر مالتی مود (MM) استفاده می شود.

کانکتورهای فیبر نوری

کانکتور فیبر نوری بر روی فیبر نوری توسط ابزارهای خاص نصب می شود و امکان انتقال داده را به ما می دهد . برخی از انواع این کانکتورها عبارتند از MT – Rj و LC و SC و ST و FC که به دو گروه مالتی مود و سینگل مود نیز تقسیم می شوند.

پچ پنل فیبر نوری

محفظه ای است قابل نصب در رک که اتصالات فیبر نوری را نگهداری می کند.

پیگتیل فیبر نوری (Pigtail)

پیگتیل های فیبر نوری در واقع کابل های فیبر نوری هستند که یک سر آن ها کانکتور خورده است و می توانند از طریق این سر مستقیما به دستگاه ها و تجهیزات دیگر متصل شوند و سر دیگر آن که کانکتور نخورده است معمولا فیوژن می شود. در سر این پیگتیل ها می تواند کانکتورهایی از انواع مختلف استفاده شده باشد (مثلا FC ،LC…) و همچنین این پیگتیل ها در طول های مختلف بسته به نیاز کاربران تهیه می گردند.

آداپتور فیبر نوری

آداپتور فیبر نوری واسط بین فیبر نوری که کانکتور بر روی آن نصب شده و پچ کورد فیبر نوری می باشد . این آداپتور عموما داخل پچ پنل مخصوص فیبر قرار می گیرد . و انواع مختلف آن متناسب با نوع کانکتور بصورت ۲ پورت Duplex یا تک پورت Simplex وجود دارد .

دستگاه فیوژن

دستگاه فیوژن برای اتصال فیبر نوری بکارمی رود.

شرکت مکاترونیک زاگرس با ۱۴ سال سابقه از سال ۱۳۸۵ ، مفتخر به انجام کلیه خدمات ذیل ، در زمینه ی راه اندازی ” شبکه های کامپیوتری “ می باشد .

خدمات مکاترونیک زاگرس در زمینه “شبکه های کامپیوتری” :

۱- روترها و سوئیچ های سيسکو Cisco
۲- روتربردهای ميکروتيک Mikrotik Routerboard
۳- انواع سوئيچ و مدیاکانورتر صنعتی با کارکرد در دمای ۷۵ درجه سلسیوس
۴- کارت شبکه، مودم، پرينتر سرور، ماژول و …
۵- انواع کی وی ام سوئيچ KVM Switch و IPMI KVM و KVM Over Wireless
۶- انواع رک ايستاده، ديواری، تين رک و به همراه لوازم جانبی، نمايش دهنده دما و رطوبت و …
۷- کابل های شبکه با روکش و کاربردهای مختلف Cat5e, Cat6, Cat7
۸- کابل های فيبر نوری، انواع OCDF و اتصالات
۹- انواع پچ پنل، کيبل ليبل، کيبل گايد، کانکتورT ، کيستون، پچ کورد
۱۰- انواع کاتکتورهای Rj45 صنعتی به همراه گلندهای مربوطه
۱۱- انواع داکت و ترانک
۱۲- انواع کابل، مبدل های پورت تصوير VGA, HDMI, DVI, ، مبدل USB و …
۱۳- ابزارآلات شبکه و انواع تستر شبکه 

شرکت مکاترونیک زاگرس - ZMC

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ترجمه این صفحه

دیگر خدمات ما

لیست کامل خدمات