• svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی اهواز - Ahvaz Office

خوزستان ، اهواز ،گلستان ، خیابان فروردین ،نبش خیابان بهمن، مجتمع پاسارگاد، طبقه 2، واحد 2 Unit 2, Floor 2, Pasargad Bldg, Corner of Bahman St, Farvardin Ave, Golestan, Ahvaz, khouzestan, IRAN

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر ، درخواست خود را ثبت نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با ما

061-33754047

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید

  • شنبه تا پنج شنبه8:30 صبح الی 17 عصر
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی اهواز - Ahvaz Office

خوزستان ، اهواز ،گلستان ، خیابان فروردین ،نبش خیابان بهمن، مجتمع پاسارگاد، طبقه 2، واحد 2 Unit 2, Floor 2, Pasargad Bldg, Corner of Bahman St, Farvardin Ave, Golestan, Ahvaz, khouzestan, IRAN

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر ، درخواست خود را ثبت نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با ما

061-33754047

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید

  • شنبه تا پنج شنبه8:30 صبح الی 17 عصر

انواع آنتن های وايرلس (Omni directional, Flat, Yagi, Parabolic, Dish Dual Pol)

شرکت مکاترونیک زاگرس با پرسنلی مجرب و متشکل از مهندسین و کارشناسان خبره و با سابقه مفتخر به انجام کلیه خدمات مرتبط به نصب و راه اندازی “ شبکه های بی سیم Wireless می باشد ، در ادامه به معرفی یکی از زیر مجموعه های این دسته از خدمات به نام ” انواع آنتن های وايرلس (Omni directional, Flat, Yagi, Parabolic, Dish Dual Pol)” شرکت مکاترونیک زاگرس خواهیم پرداخت.

معرفی خدمت  ” انواع آنتن های وايرلس (Omni directional, Flat, Yagi, Parabolic, Dish Dual Pol) ” :
این آنتن ها را می توان نوعی کارت شبکه دانست که انتقال دیتا را به جای استفاده از کابل های شبکه ، بر روی امواج رادیویی ( به شکل بی سیم ) انجام می دهند.
در واقع آنتن اینترنت وایرلس یک سخت افزار فیزیکی است که می تواند امواج رادیویی را دریافت کرده و یا آنها را ارسال کند. انواع مختلفی از آنتن های وایرلس وجود دارند که در شکل ها و برند های مختلفی تولید شده اند اما مکانیزم کلی کار همه آنها به یک شکل است. نحوه کار با آنتن های وایرلس اینگونه است که یک آنتن در سمت کاربر قرار می گیرد و آنتن دیگر در سمت شرکت ارائه دهنده اینترنت خواهد بود و این دو آنتن یک خط ارتباطی به صورت بی سیم با یکدیگر ایجاد خواهند کرد.
در استفاده از آنتن های وایرلس در صورتی که در کنار این آنتن ها تداخل امواجی وجود نداشته باشد و اطراف آنها کاملاً محیط بازی قرار داشته باشد ، می توان تا فاصله ۳۰۰ کیلومتری به برقراری ارتباط رادیویی و انتقال اطلاعات در پهنای باند چند ده مگابایتی با کیفیت بسیار بالا و سرعت مناسب اقدام نمود. 

انواع آنتن های وایرلس:

آنتن ها را می توان به دو رده کلی درون ساختمان (Indoor) و بیرون ساختمان (Outdoor) تقسیم بندی کرد.
آنتن های بیرونی عموماً دارای جنس, پوشش و اتصالاتی هستند که بتوانند در شرایط دشوار فضای آزاد مثل باد, طوفان, برف, باران و سرما و گرمای شدید دوام بیاورند. در حالی که آنتنهای درون ساختمان با ظاهر و پوشش ظریف و حتی الامکان زیبا ساخته می شوند تا باعث زشت شدن محیط داخلی ساختمان و دکوراسیون آن نشوند.

برای انواع آنتن های وایرلس می توان به موارد زیر اشاره نمود :
(Omni directional, Flat, Yagi, Parabolic, Dish Dual Pol,Sector)

معرفی آنتن ها

Omni directional

این نوع آنتن که در محیط های indoor بر روی تلفن های بی سیم و به شکل لوله ای هستند و در محیط های outdoor بر روی دکل ها که شبیه به مهتابی می باشند نصب می شود. این نوع آنتن برای ارتباط های Multi point استفاده می شود.آنتن OMNI تا مسافت ۱ کیلومتر را آنتن دهی می کند و دارای زاویه تابش ۳۶۰ درجه می باشد این نوع آنتن یک میدان سیگنالی دایره ای شکل و بزرگ ایجاد می کند (دور تا دور خودش را سیگنال می دهد) بطوریکه با حرکت ما ارتباط قطع نمی شود . آنتن امنی در مکان های بزرگ مانند هتل ها , دانشگاه ها , مراکز تجاری و ... که استفاده تلفن های بی سیم و موبایل وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد.سیگنال این آنتن هر چه به سمت بالا و پایین می رود ضعیف تر می شود بنابراین محل نصب آن بسیار مهم می باشد.

فلت - Flat

این آنتن دارای زاویه تابش ۱۰ درجه می باشد که تا مسافت زیر ۱۵ کیلومتر را که برای ارتباط های point to point استفاده می شود, آنتن دهی می کند. این نوع آنتن ها روی دکل نصب و برای ارتباط های point to point استفاده می شوند. آنتن FLAT را باید بصورت مقابل به هم نصب کرد و این امر در آنتن دهی بسیار حائز اهمیت است.

پارابولیک - (GIRID OR PARABOLIC)

آنتن پارابولیک دارای زاویه تابش ۶ الی ۹ درجه می باشد و تا مسافت زیر ۱۵ کیلومتر را پوشش می دهد و برای ارتباط های point to point استفاده می شوند . این آنتن دارای سیگنال single و Dual می باشد ولی در حال حاضر از سینگلsingle استفاده می شود. قابل ذکر است سیگنال single نسبت به dual دارای پهنای باند کمتری است

سکتور - (Sector)

آنتن سکتور بصورت مستطیل شکل است و برای ارتباط های Multi point (چند نقطه) مورد استفاده قرار می گیرد. دارای زاویه تابش ۶۰ و ۹۰ و ۱۲۰ درجه است و تا مسافت زیر ۳ کیلومتر را پوشش دهی می کند. انتخاب درجه زاویه تابش بستگی به برد دارد. هرچه زاویه تابش بازتر باشد برد سیگنال کمتر است. در هنگام نصب به دلیل اینکه روی دکل نصب می شود باید مراقب بود که کاملا ایستاده نصب نشود وگرنه دارای سیگنال خیلی ضعیف خواهیم بود.

دیش - Dish

آنتن دیش دارای زاویه تابش کمتر از ۴ درجه است و تا مسافت ۱۰۰ کیلومتر را آنتن دهی می کند و برای ارتباط های point to point (نقطه به نقطه) مورد استفاده قرار می گیرد

شرکت مکاترونیک زاگرس با ۱۴ سال سابقه از سال ۱۳۸۵ ، مفتخر به انجام کلیه خدمات ذیل ، در زمینه ی راه اندازی شبکه های بیسیم – Wireless می باشد .

خدمات مکاترونیک زاگرس در زمینه ” شبکه های بیسیم – Wireless ”  :

۱-تجهيزات حرفه ای شبکه های وايرلس (ويژه ارتباط درون شهری، بين شهری و سايتهای صنعتی نفت، گاز، پتروشيمی، سد و …)

۲- انواع دکل های مخابراتی (مهاری، خود ايستا، منوپل، چند وجهی، پايه مناسب انواع دوربين)

۳-انواع آنتن های وايرلس (Omni directional, Flat, Yagi, Parabolic, Dish Dual Pol)

۴- انواع راديو در توانهای مختلف

۵- انواع تجهيزات جانبی شبکه های وایرلس (Box, Pigtail Cable, Connector, PoE Adaptor,…)

شرکت مکاترونیک زاگرس - ZMC

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ترجمه این صفحه

دیگر خدمات ما

لیست کامل خدمات